anGkaRa muRtaBak..aKu maLu!!

ooh murtabakk!!

waa..malunyer aku hari nih..nt tau x knape??
meh aku story sket..
ptg td kan..lbih kurang lam pkul 4 ptg r..lpas ambil adk aku dri skool..aku tnye laa adk2 aku ni..nk mkn murtabak x??..diorg pon dgn pnts jwb, nakkk!!(melayang laa duit aku..mnyesal aku tnya)
so aku pegi r kt satu kedai murtabak yg best ni..kdai ni dkat r ngn pasar..
mse aku smpai tu..xde org..biase r cmni coz rmai pelanggan order dlu, pastu diorg msuk k pasar bli sumtin then bru ambil murtabak..jd aku dh boley agak wpun xde org tp msti aku kne tggu lame skit..kompem ade org dh order awl2..aku xkisah r..then aku order kt pakcik n makcik tuh
"pakcik, nk murtabak 2 bijik"
tggu punya tggu punya tggu..smkin rmai org yg pesan murtabak awl2 tu dtg nk ambik..tp msih ade yg belum siap ag..yg aku punya pon pakcik tu belum buat ag..
tgh asyik aku syok duk tgk pakcik tuh buat murtabak..tetibe terlintas kt fikiran aku..ckup k 2 bjik?? rse cam x ckup j..aku pon nk tmbh r stu ag..menaing?? 3 bijik r sumenyer..aku bgtau r kt pakcik tuh..
"pakcik, cancel r 2 bjik td..nk 3 bijik r!!"(nada berlembut jer..biase r ckp ngn org tua kn)
nk djadikan crita..entah mcm mane..pakcik tu x dgr kot..tetiba dia marah kt aku..dia ckp aku ni dh la dtg lmbt..nk suruh siap cpt2..mne boley!!..tggu turn r dik ooi!!!!!
terkezut r aku!!..bile mse pulak aku bgtau sruh siapkan cpt murtabak aku..aku ckp td nk 3 bjik, cancel yg 2 bjik yg aku bgtau awl2 tuh..(gerammmnyer!!)
pakcik tu x abis2 membebel kt aku..aku punyalaa malu..nk btolkan pakcik tu pon aku x smpai hti..jdi aku tahan je laa(menjaga hati la knon tp hti sdri yg xterjaga)..dh ler mse tu rmai gak
pelanggan yg tgh tggu murtabak diorg..sume org asyik duk tenung aku jer..bdebar aku!!mcm
aku ni buat salah besar jer..pdhal pakcik tu silap dgr..huh
malu x malu..dkat 5 mnit gak pakcik tuh duk membebel..nsib baik ade kwn dia bru dtg mse tu n ckp2 ngn dia..(klu x,aku rse smpai mggu dpn r aku kne sound d pakcik tuh)
mmg merah r muka aku mse tu..rse geram pon ade gak tp sabar je laa..dan nsib baik jgk r ade hp kt tgn aku mse tuh..so aku p jauh2 skit buat2 la call kwn aku..nk cover malu la katakn..huhu
(wahai kero..pggilan ku thdpmu ptg td skdar nk cover malu j..huh)
malu x malu..ambik dan bayar jugak laa..dh order kan..
mmg aku btaubat dh..nk decide awl2 r nk beli brape bjik lpas2 nih..tkut2 sjrh hri ni brulang..
dan nmpknya ni laz time r aku pegi kt kdai pakcik nih utk bulan julai nih..(hrp2 dia boleh lupakan aku bila aku lama x dtg beli)
tu r..pgjrn bg aku..tp rse2 bkn salah aku pon..-the end-
p/s: dh berbudi bahasa pon tetap kne sound jugak..nk buat cmne lg ekk?!!
sekian..wslm
adios~

6 pandai kritik:

kerokimi Tuesday, July 15, 2008 12:22:00 AM  

haha...
weh..
ade ke patut kol aku tuk cover line..
dh la ckp nde wak tau dh..
hampeh tul mg lukpi...haha..
sib baek aku akat kol 2..
kalu x trjun bngunan ah mg lpas 2..x tahan malu..kah3

Anonymous Tuesday, July 15, 2008 12:36:00 AM  

haha.. lawak r lukpi nie.. sanggup libatkan kero nk cover malu..

apa2 pun, ku rindukan murtabak... bila boleh balik malaysia nie.. huk huk huk


-org joden-

lukpi Tuesday, July 15, 2008 10:06:00 AM  

kire ok r ak kol mg..
klu aku call polis..??
dop k nayer..

bile boleh blik mlysia??
bila sng laa..kuang3

kerokimi Wednesday, July 16, 2008 12:37:00 AM  

haha..
mlek ah mg kol polis..
leh polis tlg ckp ke pok cik 2 o..
haha..

sape la org joden 2 ek??
rase cam knal je la pih...
keh3

lukpi Wednesday, July 16, 2008 2:11:00 AM  

mmg terer r mg ro..
serbe tahu!!!

tulis org joden pon boley agak dh..
ilmu nape au mg nih..haha

kerokimi Wednesday, July 16, 2008 11:46:00 PM  

weh...
aku x kabo pun aku tau...
aku kate aku KNAL je o!!!
hampeh nguh la..
kalu aku gni..
mmg aku x akat dh kol mg ari tu!!
wakaka

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,