jangan tanya lagi ok

Hari ni 7 ramadhan kan. Betul3 (upin dan ipin best doo). Sekejap je dah seminggu. Bangun tido sahur bangun tido terus bukak pose. Yup, aku tipu je. Tade la sampai camtu sekalikan macam jahat sangat je pose camtu. Tak logik la aku pose camtu sebab aku kan kategori budak baik yang suka beramal cewahhh hahaha. Ishkk paa aku cakap ni, astagfirullah. ishkk

Penatlah.
Penat sangat-sangat
Penat pose?
Ohh apa jenis laki ni pose pun penat. Ini lukpilah haha

Tadelah aku penat pose.

Aku penat nak jawab soalan pasal umrah actually (melampau betul sampai penat). The real answer is, I cannot go la weh. Yerlah, ritu beria-ria. Gaya macam dah konfem jadi. Sebab aku pun tersangat-sangat nak pegi sana, dosa bertimbun-timbun ni aduiih

lukpi, bila bertolak?

Aku reply laa “tak jadila..sob3”

bakpe? (aka kenapa or ‘leh’)

Ni yang aku malas sikit. Setakat tanya bila nak berangkat, boleh lah nak jawab. Tapi bila kawan2 nak tahu details kenapa takleh pegi, aku penat lah nak taip. Berbelit siki citernya. Nak taip pun, asyik teringat je. Sedih tul.

Dan aku baru dapat rasa betapa sedihnya hati apabila sesuatu yang almost nak dapat, tapi akhirnya tak kesampaian. Jadi kesimpulan, bila bercinta jangan tabur janji manis-manis sangat. Tak semena-mena diabetis kang. Eh eh ape aku mengarut ni. beselah nak nampak medic sikit la tu. ecece

Visa? Ni lah prob yang utama dan pertama. Tak dapat lah. Ada salah faham and masalah sikit.
Takpelah, Allah nak uji tu, mana tahu pasni boleh terus pegi haji ke. Kan kan sape tahu. Aaminn. Eh eh tak reti-reti ke aminkan sama hee paksa-paksa pulak. Ish3

Next plan?
DUBAI, UAE…

Wah bulan pose pun nak melencong-lencong haha. Tadelah, pas fikir-fikir sekali listkan baik buruk pegi sana (wah, tipu bulat-bulat ni), better balik Malaysia lah. Tau ramai yang rindu tu haha sengal. Jimatkan duit lagi bagus bole simpan tuk kawen *tuuut* haha.

Tarikh? Tatau lagilah. Kalau boleh nak secepatnya. Tapi, banyak dah penuh.

MAS tak reti ke adakan perjanjian untuk flight mesir mesia. Untung lah weh. Berjuta rakyat mesia sini tau (hehe tipu lagi). Apelaa.

Tahun ni,
Pose kat perantauan. Best jugak walaupun tanpa keluarga. Nantilah nak buat salam perantauan.
Hurm apa yang istimewa puasa tahun ni? meh aku listkan

s.a.t.u
Sahur tak penah miss weh (attention! Setakat 7 hari puasa ni je, pasni tataula). Tapi record dunia lah jugak. Bukan senang laki-laki bujang nak bangun pagi-pagi masak (fakta sebenar kitorang tak tido sampai pagi, tu pasal boleh masak sahur hehe kantoi)
d.u.a
Pose tahun ni lama. Dalam 14 jam setengah. Kalau mesia maybe 13 jam je kan. Haha berkira betul mamat ni padahal beza 1 jam setengah je.
t.i.g.a
Kalau masak tuk berbuka, konfem orang dah azan, takleh berbuka makan nasi lagi. Alasannya lauk tak siap sebab kitorang yang expert masak ni kena masak sambil rasa. Baru tahu jadi ke tak. Sedap tu konfem lah takyah nak cakap lagi lah kan ;P
e.m.p.a.t
Kalau malas masak tuk bukak, jangan segan-segan pegi mana-mana masjid. Seminit sebelum berbuka pun sempat lagi. InsyaAllah ada orang-orang mulia (barakkalhualaik/kum)yang akan memberi (menyedekahkan) makanan kat para jemaah tuk berbuka. Lauk tak kalah weh, ayam atau kambing je. Nyum2
l.i.m.a
Terawih, best best. Sini kebanyakan 8 je. Tak tak, bukan jumlah yang aku maksudkan. Tapi entah,aku dapat rasa best sebab bacaan imam maintain je sampai abis satu juzu’ macam tak penat je. (makmum ni haa pulak penat dengar. sapelah makmum tu? ;P) maksud maintain tu, bersemangat dan syahdu sekali

Dah dah. 5 cukup.nak lebih-lebih senarai sendiri. Bagi betis nak peha. Bagi penampar baru tahu haha. Gurau je. bulan pose takleh kejam sangat kan?

Bila pose perantauan ni, baru terasa ke’berdikari’an tu. Yerla tahun lepas puasa mesia, semua mak siapkan. Bukak pose or sahur, tunggu makan je. Wah, nampak macam jahat je aku tak tolong apa-apa. Adalah tolong sikit-sikit buat serabut kat dapur. Tapi lau bab sahur tu, aku surrender lah. aku pass kat mak je haha. aku just tunggu alarm bunyi tuk sahur. Macam nilah bunyi alarm tu

‘hapihh, bangunnn. sahurrr. Lewat doh ni’

Owh rindunya ma. Ma, nantikan hapih pulang tolong makan masakan mak haha. Rindu jugak nak dengar alarm tu huhu

Emm pikir-pikir balik, tade ke dalam dunia alarm yang boleh bunyikan suara, bagi reminder apa yang kite patut buat. Bukan sekadar bunyi tenenet, tenenet tu (apasal pelik je bunyi ni haha)
kan best ada alarm macam ‘bangunn, siap-siap g kuliah, dah lewat ni”. baru semangat sikit.
Ok ok aku mengarut. Saje je nak mengubat hati.

Dahlah, malas nak ngarut panjang-panjang. Mengarut ke? Ha’ah lah, tade satu pun nasihat or tazkirah.

Ok ok jap meh nak nasihat sikit biar nampak ada bagusnya entry aku ni hehe, emm bulan pose ni, banyakkan bertaddarus, bersedekah dan sume amalan-amalan mahmudah. Cewah mahmudah gitu

Cubalah khatam quran sekali kalau bole. Kalau tabole sangat, 4 5 kali pon ok. Ishhk apekah?

Kesimpulan entry ni, aku tak jadi g umrah. Kesian kan. Takpe lukpi, sabar-sabar. Ada hikmah
Pasni jangan tanya lagi bila aku ber’angkat’. ada aku ‘angkat’ penampar pulak kang haha.

Pose betul betul ya. Jangan curi-curi makan. Orang tak nampak tapi pencipta orang boleh nampak ye. Ingatttt!


p/s ; pasni aku nak taip siap-siap details pasal kenapa tadapat pegi umrah kat notepad, nanti ada orang tanya, aku copy paste je lah. Bijak tak? So clever kan. Baru terpikir ni. tapi better takyah tanyalah. huhu

p/s/s ; geram baca paper. Bulan pose pun nak khlawat. Agak-agak lah weh. Owh rakyat mesiaku tercinta, insaflah. Huhu

p/s/s/s ; tengok buku pathology tuk tahun 3 yang baru dibeli, wah wah macam susah je. takpe takpe yakinkan diri. Tak belajar memang susah. Eceh sedapkan hati

p/s/s/s/s ; maaflah invi YM, tak sanggup jawab soalan cepumas. kadang-kadang saje tak jawab orang tegur. honestly, aku tak berniat camtu pon. Sori sangat-sangat. Skype aku on9 lah sebab kawan tak ramai, jadi takde sangat nak tanya

p/s/s/s/s/s ; bape banyak p/s daa? hehe

teringat entry tahun lepas pasal pose hahaha klik-klik

12 pandai kritik:

Unknown Friday, August 28, 2009 10:24:00 PM  

blk je ar dumoh..dop soh ar gi jalan2 dubai ke mumbai ke.. murtabak daging duk tggu o..

proaspurians92 Friday, August 28, 2009 10:30:00 PM  

x nak tanyer dah..
selamat berbuka~
blajor2 ar masak 2..

Dr Marami Friday, August 28, 2009 10:57:00 PM  

gilo post... guling aku suke.. dok bruboh mu lukpi... :D

lukpi Friday, August 28, 2009 11:18:00 PM  

nadiaizzah:
ye awok..dah otw ni

proaspurians:
erk..mcm kate kt dri sdri je faathah
haha

Dr Marami:
huhu..cube byg ak bruboh..kn x indah dunia..eceh

::[putihpurple]:: Saturday, August 29, 2009 3:33:00 AM  

ooo...i c..
xjd plok...bru tau ni..
hehe..
dh tulis ke x lg kt notepad tu?
klu tulis dh leh r buzz ym..then copy paste neh...
ngeh3~
slmt pulang ke tanah air la..
xsoh sedey2..sume tu Allah da tntukn..
slmt truskn bgun sahur..
ssungguhnye dlm sahur tu ade kberkatan..hee^___^

lukpi Saturday, August 29, 2009 9:38:00 AM  

::[si putihpurple]::
eh3..better tayah tanye la
huhu
ok2..redha dlm kepasrahan ni

Nadhirah Ahmad Saturday, August 29, 2009 2:42:00 PM  

hu3. ku sgt memahami mu wahai abg 3-bulan luppy.

fmily sy pun xdpt visa. bru j nk merasa 10 mlm teakhir d cna. uwa!!!!!!!!!

lukpi Saturday, August 29, 2009 9:09:00 PM  

Nadhirah Ahmad;
ow senasib..takpe2
sama2 bsabar..
(eceh pdhl lam hti geram huhu)

al-aman Sunday, August 30, 2009 12:11:00 AM  

Ingat la bahawa setiap ketentuan Allah itu adalah yg terbaik untuk kita.

Ilmu umrah tu simpan baik2. Untuk masa depan :)

lukpi Sunday, August 30, 2009 3:29:00 AM  

al-aman:
oloh ust fahmi ajo la skli ag
ritu kitab nipis je..
ni gune kitab tebal lok..hee

agk2 spe yer Saturday, September 12, 2009 12:36:00 PM  

slm..pe kbr skg?

lukpi Thursday, September 17, 2009 8:12:00 AM  

wslm..alhamdulillah chat~
entah la..xleh agak sape
huhu

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,