bengang gila di bulan puasa..

hmm. adelah suatu hari tu. bosan sangat-sangat.so pegi la jalan-jalan dengan member.pulak tu baru teringat aku nak kene buat greeting card untuk kawan aku.so aku ajak lak member aku join sekali teman aku.alah paham-paham je lah.derang bukan suka buat keje leceh camni.so derang cakap nak blah dulu.pastu baru jumpa balik...

so aku beratur laa kat greeting card machine.tunggulah sampai turn aku.sampai la giliran aku.disebabkan aku dah biasa gune machine ni, sekejap je.bile aku nak blah je, ade la suatu suara manja panggil aku. “Hellooo cik”.ish dalam hati pun pikir.awek mana pulak ni.

aku pon pusing tengok.nampak kaki dia.fuhh sikit punya putih.pelan-pelan aku pandang atas.nampak je muka die, fuhh cun habes.terdiam aku. dia pon sekali lagi ucap “Hello”.aku terus je balas “Haiii” sambil senyum lebar.pulak tu dia cakap, “Hii, Im Lina Arliyana”.perghhh sikit punya sedap nama dia.dahla muka pon lawa.memang padan r.aku senyum je..

Lina : Awak,boleh mintak tolong tak? saya nak buat card tapi tak pandai guna machine ni.awak tolong buat boleh??
Aku : Ohh boleh je..takpe biar saya tolong awak..
Lina : Thanx awak.time kasih banyak-banyak

dalam hati aku.mase ni la nak tunjuk skill lagi-lagi depan awek cun ni.selesai je, dia ajak aku jalan-jalan.dia cakap dia baru balik dari Singapore.balik sini untuk shooting modelling.dia ni pon dari golongan berada.

aku bangga la jugak kan.sebab aku pon bukan lah handsome sangat.dapat kenal dengan model pon okeylah.jalan punya jalan dengan bangga.dia pon ade cakap suka orang cam aku sebab aku ni baik.tolong dia.padahal aku baik baik ada makna.hehe.dekat sejam setengah aku jejalan dengan dia teman dia shopping.barulah teringat kawan aku tengah tunggu..

Aku : Lina, Im really sorry.not everyday i have a pleasure to meet as beautiful girl as u.i admire ur kindness and softness and really want to spend more time with u.but i have to go now as my frens are waiting for me.thanx for everything n i hope i can meet u again and treat u for dinner someday.i hope u don’t mind.

fuulamakk.sikit punya power ayat aku.dalam BI tu.sebelum aku chow, dia bagi kad dia.pastu aku chow tinggalkan dia kat mall.punya lah tak sabar nak citer kat member-member aku.bila jumpe jer, muka aku sengih semacam.member aku sume pelik.aku pon citer lah.sikit punye hot derang.sume tak pecaya.

aku pon decide nak bawak member aku sume ni g kat mall tadi.nak cari balik awek cantik tadi.usha punya usha nampak lah dia tengah turun dari escalator.aku pon bgtau member aku

Aku : haa, tu pon dia yang pakai skirt hitam tengah turun tu.
Member : eleh..poyo r ko..cube ko tegur kitorg nak tengok..
Aku : ok..no hal..aku pergi..korang tengok ek..

dekat-dekat je dia nak turun dari escalator tu,aku pon pegi dekat dia.aku pon tegur r."Hai Lina".sekali dia pandang aku semacam.member-member aku duk gelak je.aku punyalah bengang.ade ke si Lina ni buat-buat tak kenal.sombong nak mampus.

member aku sound.”kenal konon, blah la weh.setakat muka cam ko,sepuluh dia boleh cari”.ak blur.aku tengok dia, dia langsung tak layan.dia tenung aku semacam je.fuhhh.hampeh punya orang.mentang-mentang lawa, tak pandang orang cam aku.bengang betol.dalam hati aku memang sume pompuan lawa camni ke ha??

sekali kuasa Allah tu, tak jauh dia jalan tinggalkan aku,dia terpeleot.jatuh.bertabur barang shopping dia.dia tersembam dan menjerit kesakitan.aku pon tetibe jadi baik pegi tolong.aku yang belajar medic ni buat-buat la concern.tengok-tengok la mana-mana patut nak tolong.aku pon tolong angkat beg shopping dia.

tetibe je dia jerit.”pencuri!pencuri!”pakcik guard pon cepat-cepat datang.ramai yang nampak aku tengah pegang beg shopping dia.aku pun cuak.member-member aku pon risau pasal aku.habislah aku kali ini.”Pap!”aku kene pegang di pak guard tuh.

Pe nih.aku nak tolong je.tak pasal-pasal kene pulak.check punya check, HP dia hilang.

Lina : Bang, HP saya takde.mesti dia yang ambik
Pak Guard : Cik,mana HP dia?
Aku : mana saya tahu.saya cuma tolong awak je lepas nampak awak jatuh.
Lina : Alah.mesti awak yang curi kan. Bang, camne ni?
Aku : Saya tak ambik lah.bulan-bulan pose ni buat pe saya nak curi.

Aku mula panic..

Aku : Tadi sikit punya baik saya tolong awak.jejalan dengan awak.tetibe je tuduh saya pencuri
Lina : Since when i jalan dengan u.i takkan keluar dengan orang muka cam u.muka cam pencuri je.
Aku : Aku pon bengang.dia cakap muka aku pencuri.panas-panas.aku keluarkan kad dia bagi tadi.then what is this?camne i ade kad u kalau u tak bagi
Lina : Haa, ni dapat mana kad i ni.amek dari beg tangan i kan.bang,i told u dia yang amek HP i.mesti ada tu

aduii terjerat beb.aku dibawak ke pejabat guard.member-member aku ikut sama.aku memang takut gila.dahla malu kene cekup depan orang ramai.sepanjang aku duk dalam tu, aku kene soal HP dia mana.aku cakap aku tak tahu.aku tak ambik.dia duk maki hamun aku.aku diam je.sebab bukti business card dia ada kat aku.memang naya betol aku.

dushh! aku kene tampar.tapi aku buat rilek je.aku cakap aku tak ambik.office tu dah kecoh.dia dah marah-marah kat aku.”hey,orang cam u ni tak layak jadi manusia tau tak.bang, saya tak kira.saya nak dia kene tahan polis.tak guna laki camni”

aku dah takut.aku dibiar je pastu.pak guard n awek tadi tu duk bincang-bincang.siap buat call.call polis kot.habeslah aku.then ade sorang laki cukup punya smart datang,seluar jeans,kemeja hitam.dia terus je pegi kat Lina tadi.dia pon cakap..

Laki : Pe yang kecoh-kecoh ni sampai call Abang.
Lina : Abang, HP Ina hilang.laki ni curi.
Laki : Betol awak ambik HP adik saya?
Aku : Mana ada.saya tak ambik lah.

Sesi soal jawab ni pon makan masa lama jugak.tapi aku still tak ngaku.sebab aku tak ambik.abang dia tadi sibuk call call orang.bape kali call pon tak tahu.sekali abang dia pegi kat Lina n bisik kat dia sesuatu.aku dah tak sedap badan.tido lokap la nampaknya bulan pose ni.

Then laki tu datang kat aku.dia pon slow-slow cakap.”cik,HP adik saya sebenarnya ade kat rumah.dia tak bawak pon.orang gaji kami cakap HP dia kat rumah.maaflah ya.salah paham”

Aku kelu.diam.tak tahu nak buat pe.aku pon terus bangun keluar camtu je.keluar je,member-member aku serbu.aku citer dengan marah-marah.pastu derang hasut aku.takkan nak lepas je camni.aku dah kene macam-macam.kene tampar, malu lagi, kene maki.aku pon pikir betul jugak.

Aku masuk balik.kali ini penuh dengan kejantanan.aku tengking kat pompuan tadi.sekarang ni aku tengok dia dah tak lawa langsung.semakin benci pon ade aku rasa.

Aku : Ooiii.aku tak kira.ko dah buat macam-macam kat aku.aku nak report polis.
Abang Lina : rilek bro, rilek.settle cara baik k.pe kata kitorang bagi ko rm300
Aku : Arghhhh

tapi dalam hati aku, banyak jugak tu.tapi..

Aku : excuse me.ko ingat aku takde maruah ke.aku tak kira.aku nak keadilan.
Abang Lina : ok ok.pe kata rm3000.dia pon bagi cek kat aku.
Aku : Woii.ko ingat aku ni boleh dibeli beli cam pemain bola ke.

aku koyak je cek tu.sorry r.aku ada maruah beb!si Lina tu pon mula cakap.

”eyh, u ni.tak sedar diri.dah bagi duit ambik je lah.kalau rasa nak call polis sangat,call r.i tak heran lah.nanti i bagitau papa.i tak takot.u nak call polis,sile r.nak saman pon saman r.tak heran”

tetiba abang dia pegi kat aku.ni rm10000 ribu.”ambik, pastu blah k”

aku lagi la marah.membuak-buak gila.menyampah betol pompuan tadi.tapi.pikir-pikir balik, duit banyak tu best jugak.Yayasan pon belum tentu bagi free.aku pon ambik je r.kebetulan je ak nak blah, si Lina tu bunyi.

"alah,muka cam u.tengok duit banyak sikit terus senyap.tak malu betul!

fuhhh.bengang gila aku.ingat ke dah settle.rupanya awek ni memang cari pasal.harap muka je cantik,tapi perangai busuk nak mampus.aku bengang sangat.aku terus campak je cek tadi.kali ini aku tak kira.aku tak pernah lagi berkasar dengan pompuan.tapi kali ini memang aku tak bagi can.pompuan ni memang patut kene.aku terus pegi kat dia.aku angkat je tangan aku, tetibe je ade orang tahan aku.....

....
....
....
....

Hapihhhh, bangunnnnn laaaa...bangun sahurrr..da lewat nii!!duk mengigau pulak..
(adik aku kejut aku untuk sahur)


mesti ramai tensen ni..
moral of da story ni : selawa mana pon seorang pompuan itu, sebanyak mana pon duit, sekaya mana pon kita..tak de gune kalau tak BANGUN SAHUR sebab itu sunnah(entah pape aku mengawot)

(sikit punya melampau drama ni.. :P)

Selamat Bersahur. Selamat Berpuasa. Selamat Berbuka dan Selamat Beribadah di sepuluh malam terakhir..:-)


mood : half-half / nus-nus

22 pandai kritik:

Anonymous Sunday, September 21, 2008 7:48:00 AM  

wei....
punyer la khusyuk aku bace.....
tgk2....
mimpi.....
wat letih mata jer bace....
ish3x.....

lukpi Sunday, September 21, 2008 8:20:00 AM  

that's wat we call creativity!!
kui3

Seruling Senja Sunday, September 21, 2008 11:02:00 AM  

hebat betul anda menulis. kalau org tak baca habis,mesti org dok sangka ini kisah benar. Tahniah. saya pun hampir tertipu..

kerokimi Sunday, September 21, 2008 12:12:00 PM  

hahaha..
mg mmg bapok nipu ah pi..
kah3..
aku bajek dh..
mjur aku bace ngelas je..
wakaka..

Iz Sunday, September 21, 2008 1:54:00 PM  

sengal..haha..
bagus r, kreatif.. ni mesti xde keje ni...

lukpi Sunday, September 21, 2008 3:04:00 PM  

to seruling senja:
huhu..biasa-biasa je..
maaf la sbb awk ditipu..
sy takde niat pon..

kerokimi:
kero2..
dah ditipu pon nk cover lagi..knon bce part last..heeeee

to iz:
thanx!
eleh..nur ke lukp yg sengal..
hahahah

Unknown Sunday, September 21, 2008 6:10:00 PM  

haha..aku juge ditipu..
creative la lu..

Anonymous Sunday, September 21, 2008 6:36:00 PM  

mmg bajet doh nipu. kt ganu, adop tmpt shoping yg cm dlm cite tu. len r trg cm kay el

lukpi Monday, September 22, 2008 12:13:00 AM  

to saye:
tertipu ke..
nnti raya sy mintak maaf

to nad:
saya takde niat pon..
kalau rse ditipu jugak..
nnti sy mitak maaf raya ni..
btw, mydin mall tu boleh diklasifikasikan mall jugakkan?:P

Anonymous Monday, September 22, 2008 12:32:00 AM  

aloh lukpi...
bkn men best cito mu...
tp kalu cito ni bnar2 blaku,lgu mna eh?ish3

Anonymous Monday, September 22, 2008 6:21:00 AM  

lukpi...
bwat la satu lg criter!!!!!
pastu masuk namer aku skali.....
mesti syok...
hehehehhe.....

Miss Afni Monday, September 22, 2008 1:38:00 PM  

sabar lah ye... afni-mukminatmumtazah.blogspot.com

Miss Afni Monday, September 22, 2008 1:39:00 PM  

sabar lah ye... afni-mukminatmumtazah.blogspot.com

lukpi Monday, September 22, 2008 2:16:00 PM  

to mi-g:
takde keje ke ak nk buwat citer psl mg..bazer karen je

to afni:
sabar?
baca ke x ni..ke tgk tjuk je..
kalau tgk tjuk kompem r kne byk sabar..
tp kalau bace..takde ketan dgn sabar pon..huhuhu
btw thanx sudi drop kt cni

irda zahari Monday, September 22, 2008 5:09:00 PM  

lahai~ tertipu~

Anonymous Monday, September 22, 2008 11:10:00 PM  

jgn bengang2
bnyk2 la bersabar yer..

Anonymous Tuesday, September 23, 2008 1:28:00 AM  

wahhhahahhahhahahahah
very333 funny..
excited je i bace...
wahahhahahhah
bengang gleeeeeeeeee~
@$#%^$^%*^

lukpi Tuesday, September 23, 2008 4:23:00 AM  

to mohdhilmi:
kakalu jd betol2..
mmg nayer r pompuan tu..hehe

to princess irda:
owh..nnti nk mintak maaf raya ni

to irsyad:
tade kaitan lgsung dgn bengang la syadd..mg bace dop?..haishh

to anonymous:
thanx..
jgn ler bengang smpai mncarut2
haishh..bulan2 pose ni..
carut2 bln lain r..:P

momo+nini Tuesday, September 23, 2008 1:56:00 PM  

mcm pena bce...
tp kat tpt laenn
hoho...
mebe diriku da nyany0kk
no offence k..

lukpi Tuesday, September 23, 2008 5:32:00 PM  

conflict lovers:
a'ah...mmg cilok pon..
tp byk ubah jgk laa...

proaspurians92 Monday, September 29, 2008 7:18:00 AM  

letih membaca..
tapi sabar jelah..
nikan bulan puase..
baik minta maaf cepat2( gurau je)

lukpi Monday, September 29, 2008 10:09:00 AM  

alahai..
nnti sy mintak maaf ek..:P

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,