dia

(sesuai dibaca semua lapisan masyarakat..maaf, gambar terpaksa dikecilkan)

dulu..
aku pernah takut dia..
aku selalu berharap dia tak datang kacau aku..
aku takut kalau bertemu dia..
masa kat hospital hari tu, aku hampir dipertemukan dia..
nasib baik dia tiada dalam peti tu..
dan penjaga tu berjaya mendebarkan hati aku..
jika ada upacara melibatkan dia..
aku selalu cuba mengelakkan diri..
setidaknya aku akan cuba tak memperhatikan dia..
akan membelakangi dia..
kerna aku takut bersemuka dengan dia..
takut jika dia akan menghantui aku..

tapi kini..
aku dan dia seakan senang bersama..
hari-hari seakan sempurna bersama dia..
aku dapat paham dengan adanya dia..(izin Allah)
aku terkadang bermain-main dengan dia..
belajar pun dengan dia..
walaupun dia tak bagi respon..
aku senang dengan dia..
aku hormat dia..
terkadang aku kesiankan dia..
dia kini sangat bermakna..
bukan sahaja padaku, juga pada temanku..
sehinggakan exam pon, dia diperlukan..
dia membolehkan aku dan kengkawan memahami insan lain..
dia sungguh berjasa..
dia...

kami berlajar bersama dia

dia diperlakukan sebegini untuk bagi kami peluang mengenali anda..berterima kasihlah kepadanya

badan dia kadang-kadang menjadi tempat meletak buku-buku lecturers

dia telah menyenangkan beribu-ribu bakal dan lepasan doktor

moga kita menghormati dia..walaupun jasadnya di sini, sesungguhnya dia sudah di alam lain

bersamanya boleh mengingatkan kita akan kematian

******************************************************************************

walaupun dia berjasa
kita tak mahu la badan kita jadi macam badan dia kan
dirobek-robek
dihiris-hiris
disiat-siat
sakitnya hanya dia yang rasa
na'uzubillah

tak tahu nak update apa..cuma nak bagitau yang kami di sini belajar bersama dia..dia pembahagi antara kami dan lecture..dia betul-betul di depan kami setiap kali pembelajaran di makmal..dia tempat kajian kami..alhamdulillah dia tak pernah bangun atau cuit sesiapa lagi setakat ni..moga dia kekalkan peribadinya itu..semalam result spm keluar, tahniah kepada yang berjaya..dan yang berminat untuk bersama dia, ini bidang anda..selamat berjaya~

oklah
dah jam 2 pagi
esok ade meeting
kena bangun awal
gotta go
wassalam

p/s : untung u kami..dapat sentuh-sentuh secara live..mungkin ada u lain yang just dapat tengok dari balang kaca..dan ada yang sekadar main dengan yang plastik je..tak real tak best! papepun awasi etika bersama dia

done updated!!

7 pandai kritik:

Liyana Friday, March 13, 2009 8:42:00 AM  

saya tak pernah belajar dengan dia. cuma pinjam organ sikit2 and belajar pasal tengkorak dia saja

kamu bertuah dpat berkenalan dengan dia. tahniah

didi Friday, March 13, 2009 12:33:00 PM  

"..dan yang berminat untuk bersama dia, ini bidang anda..selamat berjaya~ "

yana x pasti adakah ini bidang yg sesuai untuk diri ini..
tgk result SPM thn depan ~~
insya-allah..

Usrah Medic Terengganu Saturday, March 14, 2009 12:04:00 PM  

Laaaa.... ingatkan sape la si 'dia' tu. Huhu. Tahniah Dr. Lutfi kerana menjadikan 'dia' tu amat misteri.

Lebih2 lagi apabila 'dia' berada di Mesir.

'Badan dia kadang-kadang menjadi tempat letak buku-buku lecturers.' :)

Al-Fatihah utk seluruh umat Islam y telah meninggal dunia...

Amermeftah Sunday, March 15, 2009 1:21:00 AM  

Dulu sambil hirup bau pedih pengawet, aku pernah terpikir. Oh my God! Sapalah mamat ni? Dulu apa kerjanya? Macam manalah hidupnya? Matinya kenapa? Anak beranak tak ada?

lukpi Sunday, March 15, 2009 9:48:00 AM  

to ~*puding caramel*~:
future dentist mmg ptut men dgn tengkorak..xkn nk men dgn lower limb kn..xde kaitan plak

to -m!ss_yaNa-:
yana, jemputlah masuk bidang ini..
believe in urself..u can make it!!
chayok2~

to Usrah Medic Terengganu :
alamak..junior2 bsatu buat blog
kamu pon dpt rasa hdup dgn dia kn..
mesti sonok abes~

to anak nah:
a'ah..cmne lah dgn kluarga n life die sblum ni..
misteriiii

proaspurians92 Friday, March 20, 2009 6:11:00 AM  

selamat berjaya bersama 'dia'
chayoo!! dr

lukpi Monday, March 30, 2009 12:33:00 PM  

ameen ya Robb..anda juga ya

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,