aku memang x guna..

Setakat aku balik ni..xpernah lagi aku rasa memberontak sebegini rupa..walaupun kadang2 pe yang aku nak buat parents aku x kasi..aku terima jer..ya!! mungkin diorang lebih arif apa yang diorang lakukan kat aku..

Memang aku bersyukur dapat balik..dapat jenguk parents, adik beradik, sanak saudara dan kawan2..dan dapat menjenguk Malaysia r senang citer..memang aku bersyukur sangat2..dipanjangkan umur dan dipertemukan Allah dengan insan2 yang penting dalam hidup aku ni..thanx God!!



Tapi aku nak jugak kebebasan..huh..kalaulah sebelum ni, aku boleh tahan lagi dengan rutin harian aku..dah sebijik macam driver..housewife pon ada gak..boley sabar lagi..dan kekadang aku minta nak cuti dari kerja2 yang agak membosankan ni..parents aku bagi..tapi cuti aku setakat sekitar Kuala Terengganu je r..bukan cuti pon act..buat prog..xcuti pon..komitmen dah makin banyak..tapi buat kerja macam handle program ni lebih best dari aktiviti2 rumah..

Bukan nya aku ni tak bosan..bosan la jugak doing da same things jer..tapi diam je..aku ni jenis x suka lawan cakap parents..lawan2 mulut ni aku x minat..jenis aku memberontak jer..tapi tetap buat pe yang parent aku suruh..walaupun kadang2 aku buat sumtin tu mcm tak rela hati(x ikhlas)..aku tetap buat kerja tu walaupun hati aku berat snagat2..even aku tahu x dapat pape(pahala) dgn pe aku buat ni..tapi nak buat camne..memberontak secara dalaman je..huh

Aku jugak pernah request nak jalan2 sekitar Malaysia ni..sebab boleh balik pon bukan selalu..mula2 request nak pergi KL, ayah aku x bagi..nak pergi Kelantan, xbagi jugak!..nak pergi Dungun..xleh jugak!!..nak pergi Sekayu, xbagi jugak!!..yang terbaru nak pergi Besut n Pulau Perhentian..xdapat jugak!!!..aiii macam dah xde kebebasan jer..sebelum aku belajar oversea dulu, boleh sangat nak keluar jalan2 camni dengan kengkawan..tapi lepas balik ni, xboley terus jalan2!!..plus jalan2 bukan ngan kengkawan pon, tapi bawah persatuan or bawah program..dan program yang aku nak pergi ni ada kaitan gak ngan medical course aku ambik..tapi still parents aku x kasi..macam dah takde kepercayaan kat aku jer..sedihnyee

Memang nampak macam kurang ajar je aku ni..entah r..dan sekarang aku dah mula congak2 untuk balik awal..tapi xtahu r..buat ke x..mungkin ada yang akan kata aku ni x bersyukur dapat balik..dan mungkin ada yang akan kata aku ni xpandai balas jasa mak ayah..dan mungkin juga ada orang akan kata aku ni macam dah derhaka jer..dan mungkin ada mulut2 yang kata aku ni xpandai hargai peluang yang Allah bagi untuk bersama mereka2 yang istimewa ni.dan pelbagai kemungkinan lain

Ya!! Korang cakap r pe korang nak cakap..aku boley terima..maybe sebab jiwa dan akal yang x berapa matang lagi ni menyebabkan aku berfikiran sebegini..memang jiwa remaja ni berbolak balik..dan remaja(lelaki esp) memang suka try sumtin yang baru n tak suka sangat kalau kemahuannya ditentang..mungkin itulah yang aku alami sekarang..derhakakah aku??huh

Aku bukannya pe..nak jugak guna masa yang sedikit ni untuk mengenali Malaysia..nak jalan2 lepas tension..nak rasa gak erti kebebasan..dan aku tahu batas2 kebebasan sebagai seorang Islam..dan insyaAllah aku xkan melanggar batas2 yang syariat tetapkan..tapi tak adakah peluang bagi aku nak rasa nikmat keluar jalan2 dengan kawan2 yang dah lama terpisah..kalau dapat keluar dari KT pon xpe wpun masih dalam Terengganu..takpe!!..sanggup!!…asalkan leh keluar sikit n spend time ngn kawan2..

Entah r..rasa bengang pon ada..menyesal pon ada..sedih pon ada..takut pon ade..memang dah nampak sangat kebiadapan aku ni walaupun aku tahu parents aku xkan baca apa yang aku tulis ni..dan untuk parent aku, bukan niat di hati nak melawan kata kerana aku tahu balasan yang Allah janjikan tetapi memohon sedikit belas kasihan agar memahami jiwaku..mintak maaf sangat2!!..lepas geram la katakan..nampak sangat x matang kan..huhu..Ya Allah..tenangkanlah hati hambaMu ini, berikanlah daku keampunan dan kasih sayangMu ya Rabb..

Kepada yang telah bagi nasihat kat aku ni..thanx a lot...dan jangan risau r sebab aku xkan pergi panjat bangunan tinggi2 dan cuba buat terjunan bebas tu..nauzubillah..huh..sorry mcm emo sikit..bukan sikit tapi dah lebih2..dah la password laptop x ingat2..huhu..bertambah pulak tension aku..choww

p/s: aku malu dengan entry aku kali ni..memang nampak sangat x berguna..huhuhu..Ya Allah ampunkanlah dosa-dosaku ini..

6 pandai kritik:

Liyana Wednesday, August 13, 2008 7:36:00 AM  

sabarla dr luppy...

Anonymous Wednesday, August 13, 2008 6:53:00 PM  

sbr jela. sy lg terkongkong. drive mlm utk g kls pun xle. tp evrything die buat sbb sygkan kite. js syukur jela

Anonymous Wednesday, August 13, 2008 8:35:00 PM  

incik lukpi..
biase la tu..kdg2 sy( yg pompuan pun) rase camtu gak..bler duk jauh, rase eager nk balik..bler dh balik, ade je rase x puas ati+geram+tekang...adat la tu
sabarkan je ati, slow talk la ngan parents..lame2 dorg mesti fhm kehendak kite..kite bkannye nk mintak lebey2 pun kan

lukpi Thursday, August 14, 2008 1:40:00 PM  

thanx sume!!
tengah nak menyabarkan diri la ni..
~~menjaga hati~~

Anonymous Friday, August 15, 2008 12:06:00 AM  

salam pi..
ermm..mmg ak fhm sgt2..tp rilek rr..tp klu jd mu,mmg tekkan gk..gni rr..care plg molek discuss mollek..blh nye..klu dop caye,ce acu cube try test discuss lu..beyeeh?

lukpi Friday, August 15, 2008 12:57:00 AM  

wslm di..
beyeh2..papepon mnde2 ru dh blalu..
nk slow2 talk pon utk prog len lop r..prog ni lepas doss..huh
papepon thanx!!

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,