hilang nikmat, baru merinduiNya..

assalamualaikum..

memulakan bicara dengan kesedihan..kini ku terasa betapa siksanya bila nikmat dihilangkan..mungkin untuk selamanya atau sementara..siapa tahu??..hurm dulu tidak mensyukurinya..kini terasa kehilangannya..mungkin benar manusia ni pelupa..lupa bila dihadiahkan kesenangan, lupa untuk berterima kasih padaNya..bila diuji, barulah hendak kembali dan mendekatkan diri denganNya..

ya, mungkin ada yang tertanya2 kenapa ku seolah-olah sedang berduka lara..segala-galanya akan terjawab pabila anda membaca entry ni..(pandai nya la nok suh org bace..publisiti murahan betul)



kelmarin, pada waktu pagi, lebih kurang pukul 9.15 pagi, bersama beberapa teman seperjuangan dari bumi Mesir dan UIA..kitorang pergi la bermain futsal..5 lwn 5..cukup2 r..kitorang pon memulakan perlawanan tanpa wisel..kedebak,kedebuk,kedebush(rembat kne org),ketingg(bile kne tiang),eshhh(kne jaring tepi)..begitula keadaannya bermain futsal..result akhir..team kitorang meraikan kejayaan..dibarisi oleh sued, uzer, talhah, duan dan aku dengan pungutan mata 20-17..dop sempat main rubber game..(futsal ade rubber game gop k..wonder~)..memang agak sengit dan masing2 berbau tengik..game kali ni just untuk suka2 dan gelak2 jer..nop gathering kawan2 je sebenarnya..

tapi tu bukan yang aku nak citer..begini sebenarnya..di permulaan permainan..aku dipaksa menjadi goalkeeper..biasa la kan..naluri penyerang pasukan lawan..kalau xley masuk goal, tuju ke keeper pon jadi..aku pon menjadi mangsa..dengan tiba2 jer, seseorang yang dikenali merembat..dibabkan bola itu agak laju dan sedikit tinggi..aku x sempat nak mengagak..kedebusshh!! bola tu hinggap ke pipi sebelah kanan..nasib baik sempat aku pusingkan muka..kalau kene tepat2 atas muka, memang tenggelam r hidung..memang sakit r!!..tapi boley tahan ag..tetap meneruskan permainan dan aku memaafkan orang tu..xsampai 15 mnit lepas tu, kaki dominant aku, kaki kanan ter’gelecoh’ disebabkan terlebih semangat..memang sakit sangat2 r..tapi tengok kat kaki, adop inflammation pon..ilmu kedoktoran ciput aku ni pon membenarkan aku untuk terus bermain..tak lama lepas tu..ter’gelecoh’ sekali lagi..kaki sama lagi..adeii sakit sekali lagi..cuba menguatkan diri untuk terus bermain tapi lebih berhati2..xley nok sepak kuat2..boleh main passing jer n lebih guna kaki kiri..memang seksa r main bola gini..akhirnya kedegilan aku membuahkan hasil..”tau doh xley nk rembat, g buat gop”..aku melakuakn rembatan walaupun mengetahui kaki kanan ku x mampu..rembatan terakhir aku tidak menghasilkan goal sebaliknya menghasilkan kesakitan yang begitu dahsyat dan kebengkakan yang agak nyata..barulah terhincut2 jalan keluar padang..padan muka!! Tu la degil sangat lukpi oi..memang menyesal r..

then pergi la makan ngan kengkawan lepas main, nak masuk jer makanan dalam mulut..terasa sakit sangat2..mulut xley nak buka luas..nak kunyah makanan pon sakit..maybe disebabkan bola yang tersilap hinggap kat pipi tadi kot..yang peliknya area kanan yang sakit sedangkan sebelah kiri yang kene..adeiii sakit2..memang terseksa r nak makan..buka mulut ciput jer..baru tau perasaan bila nikmat ditarik..nak makan pon susoh..takut gak kalu rahang gigi ni lari dari posisi yer..tanye student dentistry kat Jordan menerusi YM, dia pon xpasti n suh check-up kat klinik..nanak r, malas r, kalaulah di diagnosis pelik2, nyusoh jer..coz lepas tu kne prognosis lop..susah tu..tahan jer la sendirian..tapi masa tulis entry ni, rasa cam okey doh sikit..

huh..kaki pon sakit jugak..pengalaman mengurut masa kecik2 dulu semasa tangan terseliuh menyebabkan aku jadi serik..rela tahan sakit dari disakiti oleh pengurut tu..sorry r!!..disebabkan itu aku tak sanggup nop kabo parents aku pasal kaki yang terhincut-hincut ni walaupun aku sedar inflammation semakin membesar..tapi biarkanlah aku terseksa..n biarlah baik sendirinya..huhu..seksa gop bila kaki ni xley nk buat gaya2 lentuk..xley nk belok2 la..xley nk lentuk sini, lentuk sana..xley r nak jadi macam ahli gimnastik..sakit sangat2!!..huh..even nak solat masa duduk tahyatul pon susah dan sakit..(tapi tu xley dijadikan alasan untuk tak solat..Islam kan dah bagi ruhksah)..tapi so far dapat tahan lagi..setakat aku tulis entry ni, bengkak kat kaki tak surut2 ag..

act ni jer aku nak kabo..nikmat yang Allah kurniakan ni, Allah boley ambik bila2 masa..mungkin selamanya, atau sementara, xtahu laa..doakan kesihatan kaki dan rahang aku..barulah aku rasa nak bersyukur n menyesali kehilangan nikmat ni..seksanya bila nikmat Allah ditarikNya..syafakallah~

and malam semalam jugak, sued, uzer, talhah, duan n aku g tengok bola Terengganu vs Perlis Suku Akhir Piala Malaysia..bertempat di stadium baru..bestnyer..(nampaknya aku masih menyokong industri bola sepak Terengganu ni, cuma x sokong Malaysia jer..sokong MAN UTD n ARGENTINA..go go go!!)

berbekalkan tiket berharga rm10..masuk la dalam stadium baru yang begitu gah dan lawa..memandangkan harga tiket rm10, kami berharap result mlalam tu at least 1-0..coz 1+0=rm10..(matematik zaman modern)..dengan hujan nya, dengan kaki aku terhincut-hincut, tetap gak nak pergi..degil betul la..sebelum tu, pergi la beli keropok n kacang sebagai penyelera perut sepanjang perlawanan..(tapi tak smapai 1st half pon dah abis sume makanan..hihi)

tapi pe yang kitorang bengang..match semalam memang tak adil..kalau boley nak jumpa gak pengadil..asyik2 bagi kad je kat players Terengganu..aiii melmpua betul!!..salah sikit jer, tiup wisel terus layang kad..nasib baik xde kerusi or botol2 dilayangkan oleh penonton coz memang mustahil nak kene sebab jarak padang dengan penonton punya seat agak jauh..macam sia2 gak r kalau baling mende2 ni

1st half memang agak setara jer..bosan gak r..tapi 2nd half memang best..terengganu bangkit..boley dikatakan berjuta peluang..tapi counter attack perlis power gak..yang tambah bangang tu..oopppss silap2..yang menambah kebengangan kitorang tu, peluang depan goal sia2 jer..finishing hancur!!..ade ke depan goal rembat macam passing..boley bayang x??..macam podan r pulak!!..semua penonton marah ngan bengang..ngan kitorang2 pon bertempik sama mengeluarkan suara2 emas ni..dah la pengadil xley harap, penyerang n pertahanan pon xley harap gak..tapi kredit aku bagi untuk goalkeeper Terengganu..mantap giler!!..rasa2 mungkin ada kelab luar EPL nak beli nanti..power siot!!..overall match aku boleh kata memang merugikan jer..kepada players Terengganu, boley blah r kalau main cam semalam..stamina ke mana, energy ke mana, tactic ke mana..memang semua tak menjadi..patutnya boleh sangat2 nak menang tapi….huh..malas r nk kutuk...papepon aku tetap sokong Terengganu!!..chaiyok2

Episode suka dan duka semalam berakhir lebih kurang jam 12.30 tgh mlm..lepas p stadium, g makan2 n borak2 kat restoran jap..barulah pulang..perjalanan pulang kitorang dihiasi dnegan cerita2 seram..memang jadi takut gak coz aku terpaksa drive sorang2 lepas hantar kwn2 aku..tapi cuba memberanikan diri dan me’laki’kan diri..papepon puas gak sebab dapat jumpe kwn2..tapi sedikit seksa sebab mendapat kecederaan yang dah lama aku tak dapat..papepon doakan kesihatan aku ya..sekian..wassalam..adios~

hujan menjunam, pnonton merudum


the war begins!!


unite!!


p/s: sepanjang aku tengok bola, aku ley nampak begitu ramai yang boley jadi coach..komen macam bagus jer..tapi try r masuk atas padang tu n main sekali..huh..banyak sangat laa komen..tu x masuk yang 'komen negatif' ag..ish3..teruk2!!

0 pandai kritik:

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,