pengalaman 290708

assalamualaikum..

sedikit penceritaan masa lampau tapi x melampau..

agak2 mesti ada yang nak tahu ape yang aku bazirkan sepanjag aku holiday sejak due menjak tige menjak nih..maklum la kan tengah cuti sakan masa ni ( 3 bulan tu..bese2 orang sudah bersalin jer dapat cuti lame2..tapi aku pon dapat jugak..bersalin bila pulak aku ni)..hmm agak2 pe aku buat ek???..cepat2 meh la agak2..hurm aku tahu korang xley agak nyer..lagipun ambik masa pulak kalu nak men agak2 ni..plus kalau korang agak tu betul, aku memang x teragak2 terpaksa nak kene bagi hadiah pulak..nak senang biar aku story je la aktiviti pe aku buat..jimat masa, jimat duit aku..kan3..erm xtiviti pe ek aku buat nih??



act banyak’s’..kalu nak list satu2 tu..boley jer tapi kam x terbaca pulak nanti..mula dari aktiviti angkut pergi balik adik2 ke sekolah or tusyen, bermain game laa, tido(aktiviti kegemaran tapi kalau ayah aku ade, automatic jadi aktiviti paling aku benci), jalan2 membazir minyak laa..memang banyak r..so aku xnak r cerita aktiviti2 harian ni..nak citer yang ‘grand’ dah ler..tapi kali ni, satu aktiviti grand jer aku citer k..next time yang lain pulak

okeyh3..sepanjang aku ade kat bumi Malaysia amnya dan Terengganu khasnya..aku sokmo berulang alik ke sekolah..bukan ke sekolah memandu k..i mean sekolah menengah aku dulu..SHAMS r senang..agak2 kenapa ulang alik banyak kali ni?? mesti ade yang agak aku ni jadi cikgu ganti kot..(adeiii die ni, men agak2 lagi...penat r camni..agak2 r kalu nak agak2 pon) okeyh la..aku bagitau r..ulang alik banyak2 ni sebenornya sebab nak jumpe cikgu2 kesayangan..plus cikgu2 ni mintak buat program untuk form 4 dan form 5..so sebab tu r macam nak gila khinzir pergi sana pergi sini..bincang gerak kerja la katakan

ni maklumat program 'grand' yang aku join..(grand la sangat..kat mana grand pon xtahu)

Peserta - sume student's' kelas 4A6, 4A7, 4A8..
Faci's' - sume budak2 overc (mesir n france)..dalam 20 org's'
Masa - 29hb Julai..kat bilik mesyuarat baru (bestnyerrr)
Program - Terjahan Minda..(paham betul2..bukan kitorang g sepak terajang minda diorang..juz nak bagi buka minda jer)
Tujuan – nak bagi diorang bersemangat untuk belajar..dan sedarkan tentang kedudukan umat Islam zaman sekarang..(nampak macam bagus jer..kerek jer)

so alhamdulillah..kehadiran agak2 memuaskan..overall program berjalan ngan smoothnya..dan bagi program ni, aku dan ridhwan ditugaskan untuk mengemudi mic2 yang ade dan diberi peluang untuk membalasah jer nak cakap pe pun..mula2 agak x puas hati sebab kami yang 'dipaksakan' bercakap..aku ni mane la penah handle n cakap2 depan student2 ramai ni..plus alasan diorang lantik kami memang xley pakai dan xley blah..diorang cakap kami ni ade chemistry untuk buat lawak..(kalau camtu, baik ambik cikgu2 kimia jer..lagi chemistry pe)..memang walepak* sungguh la alasan diorang..lawak majlis ilmiah bukan senang wei...(*=bahasa kamus dewan akan datang)

memang tidak dapat dinafikan dan x dapat aku nak sembunyikan dan x dapat aku nak tipu r memang aku berpeluh giler2 khinzir masa mula2, tapi kat last2 jadi cam biasa lak..rasa cam nak cakap lagi banyak lak(act bila dah dapat kawal keadaan memang seronok r..syok sendri pon ade kadang2)..bagi sesape yang duk dekat ngan aku masa aku tengah membebel tu, memang akan nampak jelas kecuakan dan ketakutan serta kedebaran tambahan kegigilan tak lupa keresahan last but not least kepucatan suara…huh..memang ade cam terpewasan..tapi aku buat rilek dan muke selamba badak jer..memang sympathetic giler r..adrenaline memang mcm abis terus jer..plus rasa cam nak statorhea je..(pebende la aku gune istilah medic yang x berkait nih)

kepada peserta2 program hari tu, ‘abang’ mintak maaf kalau pe yang ‘abang’ cakap tu macam nonsense jer..sekejap masuk topic sekejap keluar topic..coz kekadang jadi blank nak cakap pe walaupun kat rumah dah training fill in da blank untuk cakap pe..tapi tu r..nervous melampau sampai lupe skrip..xley nak salahkan 'abang' r..salahkan nervous tu..n kalau ade yang bosan tu, memang patut r (buat lawak pon macam jadi x jadi jer..tapi masih dapat mendengar gelak2 ketawa seperti digeletek..so boley nak dibanggakan r..sedikit rasa bangga mula terpancar)..dan di kesempatan ni, ‘abang’ harap korang dapat sumtin yang berguna dari prog tu n ada semangat untuk berusaha n najah..korang boley sangat2 sebenarnya..terus berusaha dan mintak kat Allah..bak kate orang kampung 'abang'..’do the best, let Allah do the rest’

so tu je la entry pasal prog 29hb julai baru2 ni..alhamdulillah..kerjasama yang baik dari semua pihak plus perbincangan gerak kerja yang agak menarik kerana diadakan di pantai batu burok..best tu..memang angin sepoi2 x reti bahasa r..banyak mana aku makan angin pon xtahu r..tapi harap2 x kene angin ahmar..silap2 naik angin pulak nanti..ok la..memang da mengawot ni..nak bagitau ni jer..untuk aktiviti2 'grand' yang lain..entry lepas2 ni r pulak..sebab malas bebenor nak menaip ni..sape nak jadi PA aku boley gak..(bagi no..make sure korang macam peserta2 rancangan pencarian gadis melayu kat tv9..then terus boley mula khidmat kalau aku berkenan..gaji boley bincang)..alamak da melalut..got 2 stop..sekian jer..wassalam..adios~


dak2 junior pompuan yang buat2 dengar kot..xbaik la aku suuzon


pic junior pompuan lagi


apabila aku membebel



p/s: gambo dak pompuan lagi banyak kan..xtahu la kenapa aku tangkap peserta pompuan jer..pelik jugak yer..camne tu..agak2 kenapa yer..(agak2 lagi..memang lepas ni dah x teragak2 r nak bagi pelempang sebijik)..haishh

0 pandai kritik:

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,