hepi anniversary

merdeka??

Esok dah merdeka..
Semua sekarang ni cibuk pasal ambang merdeka laa..
Perbarisan merdeka laa..
Iklan merdeka laa..
Tapi kan..
Aku masih lagi kabur apa itu erti merdeka bagi rakyat malaysia sebenarnya..
Merdeka..
Apa itu merdeka??

Situasi 1
Yeeaaaa..hari ini exam final dah abis..merdekanya aku rasa..weeeee~

Situasi 2
Hurm.. umur aku dah 19 thn.. bukan 18 thn lagi..aku dah besar..aku bebas nak buwat pe saje..bebas nak g jalan2 kat mana-mana..bebas nak balik pkul bape..sebab aku dh merdeka..yippiii~

Situasi 3
Blaja overc means jauh dari mak ayah..jadi aku nak buat apa pon suka hati aku laa..bukannya ada orang nak ambik tahu..kawan-kawan pon satu kepala ngan aku je..merdekanya aku rasa bila berjauhan…yiihaaaa~

Situasi 4
Hurm..hari ni mak ayah g kl..aku duk sorang2 je kat umah..bestnya..merdekaaa~

Situasi 5
5..4..3..2..1.. merdeka~..dah kali ke 51 rupanya malaysia medeka..tak sangka ler pulak..cepatnya masa berlalu..merdeka x3

Hurm..bagi aku, merdeka yang sebenar adalah.......

.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.........................
.....................
.................
.............
.........
.....
...
.

Situasi 1 laa…sangat-sangat la gumbira bila abes exam…memang betul2 merdeka rasanya..

Selamat menyambut kemerdekaan yang ke 51 buat negaraku terchenta..Malaysia

diingatkan bahawa sambutan konsert ambang merdeka, pesta antara lelaki dan bukan lelaki, pertunjukan bunga api (pembaziran) atau apa-apa yang sewaktu dengannya adalah secara terang-terangan bertentangan dengan ajaran Islam..

bukan aku nak tunjuk baik..
tapi asyik-asyik mende sama jer tiap kali nak merdeka..konsert3!
fedap aku!!!!!!!!!!~(melampau fedap sampai 10 tanda seru..nampak tak??)

0 pandai kritik:

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,