PETRONAS tersepit!!

assalamualaikum..

panas2!!lebih hangat dari biasa(hot.fm) tp xfresh.fm balas blik..kami tak hott!! kami cool jer..(pe la muqadimah aku ni..mengarut jer)

hurm mgkin ramai dh yg tengok debat yg sgt2 hangat mlm tadi bertajuk "HARI INI BENTUK KERAJAAN, ESOK TURUN HARGA MINYAK"

wakil Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim (penasihat Parti Keadilan Rakyat)
dan wakil dari pihak kerajaan BN- Datuk Ahmad Shabeery Chik (Menteri Penerangan Malaysia)
wakil pendebat:
wakil kpd Shabeery Chik - Tan Sri Nordin Kardi (Naib Canselor Universiti Utara Malaysia)
wakil kpd DSAI - Zulkifli Sulong (Akhbar Siasah)

dan dipengerusikan oleh Datuk Johan Jaafar..

tp act semalam aku xtgk live pon..tersilap plan..pegi kuar jln2 ngn kgkwn etpn..tp best gak..jln mcm lengang smcm jer smlm..pkir2 blik ptut r..ade debat hangat mlm td..hehe..terlepas2..
tp nasib baik aku boley tgk blik rakaman smlm..

bg yg terlepas tgk mcm insan sperti aku nih..boley r pegi ke website nih..dgr la sdri n pertimbgknlah k..(aku xberhajat nk upload video kt blog aku nih)

cubelakorangtekankatsinimanelatauadekerakamantukeluarnanti

aku ni taknak r buat keismpulan ke, nk buat komen ke, nk buat hujah jgk ke, nk brdebat jgk ke..tp camtu r..korg dgr sdri dh kan dn pkir sdri (lu pikir' r sdri--->nabil)..byk gak aku bru tau bila dgr rakaman ni..psl perjanjian2 kerajaan, ksilapan2 sstgh pihak,petronas sdri,IPP laa..so sbb tu aku xley nk komen..bru amek taw bab2 camni beberapa thn dlu..mse krisis ekonmi 1998 dlu aku budak2 lagi..xtau menahu lasom..huhu

pesanan buat student2 scholar petronas (anak2 PET)..jgn r terkesan k..tugas korg belajar btul2..nnti2 leh cari telaga minyak yg baru..mne la tau kan..dpt r mnyak kita trus brthn berpuluh2 thn lg..kerajaan mse tu pon dpt r sumber kwgn..hrp2 mse tu byk lg r keuntungan petronas dpt..maklumlaa petronas kan pyumbang utama dana kwgn kiter..so aku bangge jugak laa dgn adanya PETRONAS!!(pesal xmsuk utp hri tu...ckp bangge ngn petronas..suke hati aku laa..wekk)

p/s: best giler debat mlm td..mcm xde modal je kerajaan..smpai hentam peribadi..pe kes??..oopss sorry..mneyebelahi pakatan rakyat lak..sbb aku salah sorg rakyat malaysia..jd suke hati bapak laki mak tiri jiran sebelah depan umah tok aku r..(berbudi bahasanye aku ni..tp act ak pon xtau sape bapak tiri laki mak bla3 tuh..aku hentam jer)

sekian..wslm..
adios~

2 pandai kritik:

kerokimi Wednesday, July 16, 2008 11:54:00 PM  

pih...
xbek mg suh bdk2 pet stadi je..
boring ah g2..
kalu bdk2 yayasan xpe nk lajor je pn..
kah3..

lukpi Sunday, July 27, 2008 2:11:00 AM  

kalu blajo boring lalu..
kalu kuor jln2 sharian dop plop..
manusia2..
wpun mg serbe tau tp msih ade yg mg x tau dan mg perlu ambik tau utk mengtahuinyer..got it ro??

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,