rangkuman HIGHLIGHT..

assalamualaikum..

KHAMIS
aduii..kecewa betol aku khamis baru ni..nk taw??..meh nk story mory sikit..dalam pukul 5 patang..aku pergi la SMKA Sheikh Abdul Malek..jemput adik aku yang form 1 dari sekolah..dia bagitau balik pukul 5 petang..aku pun tunggu la..sebelum pukul 5 aku dah tunggu..bagusnya abang ni..kuang3..tunggu punya tunggu punya tunggu..dekat2 pukul 6 dah..solat asar pon belum lagi..aduii..selalu meremeh-remehkan solat lukpi ni..huk3..aku pon macam dah bangang r..oppss silap2..macam dah bengang r..letih menunggu..tetiba hp berbunyi..adik aku kat umah call..

"pih..tunggu nabihah k??..nabihah da balik dgn kawan dia tadi.."

hampeh betol..rase mcm nak bagi jer sebijik..punyalaa marah..membazir masa jer..yang aku lagi bengang tu..dia siap jalan2 agi dengan kawan dia n mak kawan dia pergi astaka...boley tahan jugak aku cakap..aku duk sini tunggu lama2..dia duk sane enjoy2..memang nak kene budak ni..rase macam dah taknak ambik lagi dia dari sekolah lepas ni..aku balik k rumah pon memang lam keadaan marah sangat2..bawak kete pon macam nak berlanggar jer..tapi nasib baik aku ingat kata nih..'ingatlah orang tersayang..anda mampu mengubahnya!!'..walaupun agak laju dan merbahaya tapi masih carefull lagi..camne tu??..pikir sendiri laa..tapi nasib baik kat rumah aku x marah2..terus masuk bilik mengerjakan apa yang x patut..huhu

(baru je ada artikel pasal sabar dan mengeluh entry aku sebelum2 ni..tapi banyak pula aku komen pasal kejadian adik aku yang x seberape nih..huhu..betapa lemahnya keimanan diri ni)


JUMAAT

dalam pukul 5.oo..lepas soalt asar n jemput adik aku dari tusyen..dapat la call dari insan bernama mi-g ni..dia ajak keluar temankan dia..aku yang tengah buntu giler campur bosan sangat2 duk umah setuju tanpa banyak soal..so ikutlaa dia keluar..1st keluar pergi stesen minyak..asal2 nk pergi stesen minyak petronas kat bukit besar tu..tapi entah macam mana duk sembang sampai terlajak..adeii..so terpaksalah pergi stesen minyak petronas jalan sekolah khairiah tu..nasib baik kereta leh jalan lagi walaupun signal minyak dah kelip2 tanda nak abis..selamatt..then pergi stesen bas beli tiket untuk dia..kebetulan sampai turn dia..kaunter tutp..kaung3..aku tolong gelak jer laa..pastu g bank Islam..rompak duit simpanan dia sendiri..pe lagi..pantang tengok kawan aku berduit..so aku paksa dia belanja..mula2 nak makan kat mcD tp xbanyak pilihan makanan kat mcD terengganu..then nak pergi KFC tapi boikot pulak..nak pergi PIZZA HUT tp xtaw nk pergi ke tak..last aku suruh pergi Giant jer..mula2 p beli barang2 dia dulu..then abis jer beli belah..aku pon mengungkit pasal belanja makan..so naikla 2nd floor..masa nak naik tu..nampak la kedai CHICKEN RICE SHOP, bukan sekadar nasi ayam!!..aku pon rekemen laa untuk try test rase..xpernah makan lagi sebelum ni..jadi terhidang laa menu macam pic kat atas tu..nampak macam best tapi xberapa sangat laa..memang laz time r nak makan kedai ni..tapi aku x kisah r walaupun x berapa nak sedap..asalkan ada orang belanja..aku on jer..berakhir la petang jumaat aku dengan perut yang kenyang tanpa duit keluar..hihi

SABTU

huh..memulakan hari dengan jam 9.30 pagi..tapi dah solat subuh k..cuma tertidur jer..dapat r mesej dari kawan aku sorang ni berbunyi..

salam..weh tdo ke??ak nk ajk mg g skoloh e..bangun rr..beng tdo2 r

aku pon dengan rela hati terpaksa menreply okeyh..reply tanpa berfikir panjang..tapi aku pon bosan gak duk umah..baik kuar jalan..so lam kol 12 baru pergi sekolah..waa bayang r..lama gak bermakeup..pkul 9.30 sampai pukul 12..tapi act bukan salah aku..aku pergi hantar kakak aku dulu..tu pasal yang lambat..then pergi r sekolah..jumpe kaunselor settlekan untuk program 29hb dan 5hb..da settle aku terus g skolah SKSS1..seingat aku kene jemput adik aku dari skeolah..tanggu punya tunggu..xdatang2 jugak adik2 aku ni..call ayah aku,,dia cakap dia dah ambik..ni laa akibatnya bila x dapat maklumat yang jelas..membazir jer pergi ke sekolah tunggu adik yang walhal dah sampai kat rumah..huh..then dalam pukul 1.30..pergi r makan kat restoran al hijrah oasis..tapi kali ni aku bayar makanan..kawan aku, ridhwuan bayar minuman..kenyang laa perut dengan suke hatinyer sambil bergaduh pasal sorang awek yang tengah makan dekat2 ngan meje kitorang..aku menang sebab awek tu order sama dengan aku..xde pekdah betul gaduh pasal ni..act lebih kepada gurau sebenarnya..then balik umah aku jap untuk solat2 dan rehat2 sekejap..

jam 2.15 kitorang keluar balik..kali ini pergi ke stesen bas nak jumpa seseorang..dah settle, so kawan aku plan laa nk pergi astaka..survey hp katanya..aku on jer..pergi laa..survey hp sony ericsson..tanya punya tanya..dapat r tiga pilihan..W890i, K660i ngan G900...adeiii..dilema betol!!boley x korang tolong rekemen yang mane patut diangkat olehku.. tiap2 jenis ni ade kekurangan dan kelebihan tersendiri..poning eden..tunggu r kitorang decide betol2..pastu baru sapu..then pergi r bahagian makanan..aku pergi beli asam masin..rindu betol laa..da dekat setahun x makan..kat mesir mana ade bang oii..huh..then dalam pukul 3.30..aku baru ingat kene jemput adik aku balik dari tusyen pukul 4.30 coz parent aku pergi besut melawat adik aku form 5 yang belajar kat mrsm kota putra..so sbb xnk balik ke rumah, ak pon plan tuk lalu di sepanjang pantai..abis perlahan da aku bawak kete semata2 nak enjoy the view..then tetibe aku memberhentikan kereta kat sebuah kedai pakaian..kat situ melayang lagi duit aku sebab beli sehelai seluar jeans..pokai camtu jer..adeii..ingat2 nk window shopping jer..then terus pergi jemput adik aku kat permint jaya..sampai je kat rumah..solat2 sekejap n pastu p layan filem why me sweetie..da berapa kali aku tengok pon aku tak tahu..mungkin sebab heroin die cute dan kelakar kot..dahla hero dia stephen chow..lagi la kelakar..

layan punya layan..da pukul 6..ada lagi sorang adik aku tusyen yang kene aku p jemput..leteh3..tapi sebagai abang yang baik nak buat camne kan..layannn jer laa..then lepas antar adik aku kat rumah..aku keluar balik dengan si ridhwan ni untuk minum petang kat restoran selera timur sambil ajak sorang lagi kawan dipanggil din..amirudin nama dia..kitorang pon jumpa la kat restoran selera timur tu..restoran ni milik bapa kepada salah seorang kawan sekuliah aku..ingat ke boley dapat free tapi anak tokey ni takde pulak..melepass..so kitorang makan r sate n roti canai plus abc n bayar..lepas tu..balik la kat umah..duk diam2 seketika..n kebetulan ayah n mak aku da sampai dari lawat adik aku..

lepas solat magrib..p la antar n jemput adik aku dari mengaji..kebetulan dalam pukul 8 mak n ayah aku nak kene hantar kakak aku ke uitm kat dungun..awal2 plan nak pergi dengar kuliah magrib kat surau al ikhwan gelong bilal tp xde orang kat rumah coz parentz aku keluar..so terpaksalah aku menjadi abang yang baik sekali lagi dengan menengok adik2 aku kat rumah..sepanjang duk rumah, aku bersembang ngan ridhwan, dengar dia tasmi' hafalan, paksa adik2 aku study, kacaw ridhwan study plus men game fifa manager 2008..lepas tu kitorang pon solat la isya' berjemaah..then dalam kol 10..baru aku terkial2 nak pergi beli makanan..terpaksalah keluar meredah hujan renyai..yang peliknya x basah sikit pon..baru aku perasan kenapa coz aku naik kereta..mana nak kene..dalam kol 11..aku duk la umah sambil on9 sementara ridhwan pergi study..kesian kat dia study sorang2..kalu aku ada bersama ngan yer..duk kacow je la nampaknya..sebab tu aku membawa diri ke depan komputer..masa ni jugak r berderet2 mesej samapi wish bufday..thanx yer kerana ada jugak yang ingat..lupekan psl bufday coz aku x ambik kisah sangat pon walaupun aku tahu ramai yang jeles bufday aku sama ngan bufday datuk dr sheikh muzafar tu..angkasawan malaysia tu..bangga betol aku..boley ikut jejak langkah dia kot..jangan dengki2 lak....sambung balik..aku pon terus on9 sambil membaca artikel2..then hasilnya ni laa..aku mengupdate blog selepas itu..ok la da mengantuk..dan taipan aku ni tamat pada jam 1.55 pagi..sekian

sekadar kongsi aktiviti harian yang membosankan..sekian..wslm..adios~

6 pandai kritik:

kerokimi Sunday, July 27, 2008 12:03:00 PM  

"'ingatlah orang tersayang..anda mampu mengubahnya!!'..walaupun agak laju dan merbahaya tapi masih carefull lagi"..

weh..
aku rase kalo naik nde2 pn..mg pe ingt org tersayang dh..
kalo hari mg bwk kete cam kenyataan tu o..haha..cabut ah jantung aku!!!wakaka..
mjur adop esyad..kalo dop lumba ah mg dua org..
kwang3

lukpi Sunday, July 27, 2008 9:18:00 PM  

ye ke??
aku beruboh dh laa..
bawok ngan kwn2 j laju2..
kalu ngn seorang yang bergelar 'insan istimewa'
semut laju ag ak wase..kuang3

Tengku Nadhirah Sunday, July 27, 2008 11:08:00 PM  

patut pun minyak kete koho naik.. sbb x cukup minyok skrg..
sbbnyer ada org tu kluor rumoh sokmo.. abih aa minyak kete.. haha

lukpi Monday, July 28, 2008 12:31:00 AM  

adapun org laki x mengapa mengeluarkan diri dari rumah kerana tidak dilayakkan menjadi surirumah..hihi

kerokimi Sunday, August 03, 2008 12:57:00 AM  

"kalu ngn seorang yang bergelar 'insan istimewa'"
wah2..
sape insan istimewa o???
xkn mak mg kot..sorang je kot..
wakaka

lukpi Saturday, August 16, 2008 12:12:00 PM  

haha..
doa-doa je la semoga menjadi kenyataan..XD
mengarut dh ni..huh

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,