intView knaPe mem'BLOG'kan diRi...

assalamualaikum...

alhamdulillah..setelah dipikir2,dikaji2 dan menengok2, cair jugak aku terhadap ke'best'an membuat blog..hehe..act bukan niat dihati nak tiru kengkawan yang dah dianggap 'berjaya' dalam dunia pem'blog'an nih(btol k berjaya??) tp sekadar nak mengisi masa lapang aku yang aku tengok semakin dibazirkan jer..(mmg lerr..time aku buat blog nih..tengah semester break..tengok r nanti bila dah mula balik..menangis la nk update!!)

hurmm..utk 1st entry nih..ikuti interview yg dijalankan kpd aku.."kenapa aku mem'blog'kan diri aku dalam dunia pem'blog'an ini"..(hancur btol bm aku..;p)

me Q.. assalamualaikum en luppy??kabare??warass??
me A.. waalaikumussalam..alhamdulillah..waras aja..erk xpayah laa nk berencik2 ngn i ni..spe sgt laa i nih

me Q..i ni nk intvw skit..dgr2 kate dah ade blog..terkezut i!!
me A..xdela..biasa2 jer..silelah intvw(klu x malu..kuang3)

me Q..en luppy, agak2 kenapa awk meniru kwn2 awk buat blog??
me A..elloo!!..indahnya bahasa..meniru wak ckp..ckp leklok skit..watch ur mouth tu!!mcm xde kurnia insurans je..kam ade ksut saiz 8 lam mulut 6ti..(amacam..jd x aku serius??)hmm act bkn meniru..tp tercabar..smakin ramai kgkwn i nih mula membuat blog..tercabar kejantanan i ni beb.. !!

me Q..hmm, ade mse k nk mgedit, mgupdate sumer2 nih??
me A..laa..Allah tu kn Maha Adil..semua org dapat 24jam/sehari, 7hari/seminggu(tp band syuga ckp 8hari seminggu) so kalaulah org lain boley update selalu..kenapa x i??(chewahh..aku nk tgk jer..;p) insyaAllah selagi termampu..susah2 sgt,delete j laa..kan2..haha

me Q..ade btujuan sumtin k shingga terbuat blog nih??
me A..tujuan?? of course laa kn..nk tmbh kenalan..cari kwn(kwn spesyel pn okey gak..kuang3) lgpun i nk meng'improve'kn penguasaan berbahasa ni..sng utk future mse kerja 6ti..yg pling penting!!..medan(bkn medan d indo ya pak) DAKWAH yg pling mudah..btol x?? xkn la nk tgk kwn2 kita jer dpt pahala..jelesss beb!!huhu

me Q..owh, jauh nya wwsn!!erm mmg nk serius dlm bidang ni k??
me A..ermm itu bergantung!! sbenornyo, eden ni torai(try) j..eden ni pn bukan roti(reti) bebenor nop mengoyat2(meng'ayat'..;p)' nih..solagi eden mmpu, eden toruih(terus) jo lah..

me Q..ooo camtu..emm ape hrpn en luppy thdp blog ni??
me A..hrpn tu xde laa tggi me'langit' sgt dan xde laa rendah me'tanah' sgt..klu boley biar dpt belajar sumtin dlm dunia blogg nih..nmpk mcm interesting j..nk sgt la improve penulisan i ni..jd mcm habiburahman el shirazy pon okey..ahakz

sebut sal habiburrahman el shirazy..aku bru j beli smbungan ketika cinta bertasbih..volume 2..waa excited sesangat!! wpun ketinggalan, nk buat cmne kan..kat mesir xde stok buku2 novel melayu ni..kne tggu blik mesia gak..xsabar nk habiskan..hehe


me Q..oo..trus je laa berangan tu..bazer masa j intvw ngn awk nih..huh..terima kasih yer en luppy..sehingga x ketemu lagi..chowww!!
me A..erk..gurau2 j laa..eyh dah nk blah k..xsempat nk minum2 dulu..okla..sama2

amacamm..hehe..ni juz training je klu2 ade reporter nk intvw aku 6ti..hehe
klu u alls menyampah..aku lg menyampah..'goli' eden

p/s: mcm nk giler..aku tanya aku jawab..huhu
smpai cni je laa..1st entry xley gempaq sgt..choww..wslm
adios~

3 pandai kritik:

Liyana Tuesday, July 22, 2008 5:49:00 PM  

tahniah..penulisan yg creative..lwk pon ade...

lukpi Sunday, July 27, 2008 2:06:00 AM  
This comment has been removed by the author.
lukpi Sunday, July 27, 2008 2:09:00 AM  

mekacih memuji yang x selayaknya..
tp penulisan dr liyana lagi syok r..malu lak rase

spill out!

mid year dtg dgn lenggang lenggoknye..
mid year dtg dgn lenggang lenggoknye...

Lutfi, Terengganu 27 July 1989 Ain Shams University, Cairo,